Geweldig dat je geïnteresseerd bent in een Weheat warmtepomp. Onze gerenommeerde installateurs helpen je graag verder met een passend adviesgesprek.
Bekijk alle installateursVoer een geldig email adres in
November 2024
Een van de redenen waarom steeds meer installateurs ervoor kiezen om warmtepompen van Weheat te installeren, is het installatie- en servicegemak. Normaliter zijn ze veel tijd kwijt aan het inbedrijfstellen van warmtepompen; als het echte installatiewerk erop zit moeten nog allerlei testen en analyses worden uitgevoerd om te checken of de warmtepomp naar behoren werkt. “We werken er hard aan om dit zoveel mogelijk te automatiseren”, stelt Jop Huijbers, lead frontend bij Weheat. “De komende tijd maken we het de installateur nog gemakkelijker, we blijven onze producten updaten met nieuwe features.”
Een van de ontwikkelingen waar Huijbers met het IT-team aan werkt, is een toolkit. Hiermee kan de installateur zowel bij inbedrijfstelling als daarna tests laten draaien om te zien of alles optimaal functioneert. “Zodra de warmtepomp in bedrijf is gesteld, kan via de portal een benchmark worden gedraaid: heb je binnen een x-tal minuten CV-water van een bepaalde temperatuur? Prima, dan werkt het. Zo niet? Dan kun je in de portal alle mogelijke data uitlezen om aan de hand daarvan te bepalen waar het probleem zit.” Jop illustreert het met een voorbeeld: “Stel, de test geeft aan dat CV-water wel het systeem in gaat, maar niet retour komt. De installateur krijgt dan automatisch een stappenplan te zien waarmee hij snel een diagnose kan stellen, bijvoorbeeld dat een zoneregeling dicht zit of een leiding moet worden ontlucht. Vervolgens beoordeelt hij zelf of dit via de portal kan worden opgelost, of dat het om een fysiek probleem gaat waar hij ter plaatse naar moet kijken.”
Een van de ontwikkelingen waar Huijbers met het IT-team aan werkt, is een toolkit. Hiermee kan de installateur zowel bij inbedrijfstelling als daarna tests laten draaien om te zien of alles optimaal functioneert. “Zodra de warmtepomp in bedrijf is gesteld, kan via de portal een benchmark worden gedraaid: heb je binnen een x-tal minuten CV-water van een bepaalde temperatuur? Prima, dan werkt het. Zo niet? Dan kun je in de portal alle mogelijke data uitlezen om aan de hand daarvan te bepalen waar het probleem zit.” Jop illustreert het met een voorbeeld: “Stel, de test geeft aan dat CV-water wel het systeem in gaat, maar niet retour komt. De installateur krijgt dan automatisch een stappenplan te zien waarmee hij snel een diagnose kan stellen, bijvoorbeeld dat een zoneregeling dicht zit of een leiding moet worden ontlucht. Vervolgens beoordeelt hij zelf of dit via de portal kan worden opgelost, of dat het om een fysiek probleem gaat waar hij ter plaatse naar moet kijken.”
Een van de ontwikkelingen waar Huijbers met het IT-team aan werkt, is een toolkit. Hiermee kan de installateur zowel bij inbedrijfstelling als daarna tests laten draaien om te zien of alles optimaal functioneert. “Zodra de warmtepomp in bedrijf is gesteld, kan via de portal een benchmark worden gedraaid: heb je binnen een x-tal minuten CV-water van een bepaalde temperatuur? Prima, dan werkt het. Zo niet? Dan kun je in de portal alle mogelijke data uitlezen om aan de hand daarvan te bepalen waar het probleem zit.” Jop illustreert het met een voorbeeld: “Stel, de test geeft aan dat CV-water wel het systeem in gaat, maar niet retour komt. De installateur krijgt dan automatisch een stappenplan te zien waarmee hij snel een diagnose kan stellen, bijvoorbeeld dat een zoneregeling dicht zit of een leiding moet worden ontlucht. Vervolgens beoordeelt hij zelf of dit via de portal kan worden opgelost, of dat het om een fysiek probleem gaat waar hij ter plaatse naar moet kijken.”
Een van de ontwikkelingen waar Huijbers met het IT-team aan werkt, is een toolkit. Hiermee kan de installateur zowel bij inbedrijfstelling als daarna tests laten draaien om te zien of alles optimaal functioneert. “Zodra de warmtepomp in bedrijf is gesteld, kan via de portal een benchmark worden gedraaid: heb je binnen een x-tal minuten CV-water van een bepaalde temperatuur? Prima, dan werkt het. Zo niet? Dan kun je in de portal alle mogelijke data uitlezen om aan de hand daarvan te bepalen waar het probleem zit.” Jop illustreert het met een voorbeeld: “Stel, de test geeft aan dat CV-water wel het systeem in gaat, maar niet retour komt. De installateur krijgt dan automatisch een stappenplan te zien waarmee hij snel een diagnose kan stellen, bijvoorbeeld dat een zoneregeling dicht zit of een leiding moet worden ontlucht. Vervolgens beoordeelt hij zelf of dit via de portal kan worden opgelost, of dat het om een fysiek probleem gaat waar hij ter plaatse naar moet kijken.”
Een van de ontwikkelingen waar Huijbers met het IT-team aan werkt, is een toolkit. Hiermee kan de installateur zowel bij inbedrijfstelling als daarna tests laten draaien om te zien of alles optimaal functioneert. “Zodra de warmtepomp in bedrijf is gesteld, kan via de portal een benchmark worden gedraaid: heb je binnen een x-tal minuten CV-water van een bepaalde temperatuur? Prima, dan werkt het. Zo niet? Dan kun je in de portal alle mogelijke data uitlezen om aan de hand daarvan te bepalen waar het probleem zit.” Jop illustreert het met een voorbeeld: “Stel, de test geeft aan dat CV-water wel het systeem in gaat, maar niet retour komt. De installateur krijgt dan automatisch een stappenplan te zien waarmee hij snel een diagnose kan stellen, bijvoorbeeld dat een zoneregeling dicht zit of een leiding moet worden ontlucht. Vervolgens beoordeelt hij zelf of dit via de portal kan worden opgelost, of dat het om een fysiek probleem gaat waar hij ter plaatse naar moet kijken.”
Een van de ontwikkelingen waar Huijbers met het IT-team aan werkt, is een toolkit. Hiermee kan de installateur zowel bij inbedrijfstelling als daarna tests laten draaien om te zien of alles optimaal functioneert. “Zodra de warmtepomp in bedrijf is gesteld, kan via de portal een benchmark worden gedraaid: heb je binnen een x-tal minuten CV-water van een bepaalde temperatuur? Prima, dan werkt het. Zo niet? Dan kun je in de portal alle mogelijke data uitlezen om aan de hand daarvan te bepalen waar het probleem zit.” Jop illustreert het met een voorbeeld: “Stel, de test geeft aan dat CV-water wel het systeem in gaat, maar niet retour komt. De installateur krijgt dan automatisch een stappenplan te zien waarmee hij snel een diagnose kan stellen, bijvoorbeeld dat een zoneregeling dicht zit of een leiding moet worden ontlucht. Vervolgens beoordeelt hij zelf of dit via de portal kan worden opgelost, of dat het om een fysiek probleem gaat waar hij ter plaatse naar moet kijken.”
Een soortgelijk programma is er voor tapwater. Huijbers: “Om de tapwatertest te draaien, voert de installateur basisinformatie over de installatie in, bijvoorbeeld of een buffervat onderdeel van het systeem is, en de grootte hiervan. Met een na inbedrijfstelling wordt op basis van die informatie een test ‘op maat van de installatie’ gedraaid, zodat duidelijk is of de tapwaterproductie optimaal verloopt.” Het belangrijkste doel van beide tests is efficiëntie voor de installateur. Er wordt mee voorkomen dat hij later moet terugkomen omdat de installatie niet naar behoren functioneert. “Nu weet de installateur het meteen als er iets moet worden aangepast. Bij oplevering heeft hij daarna de zekerheid dat er een goed functionerende installatie staat. Dat geeft veel rust, zowel voor de installateur als voor de bewoners.” Weheat heeft de twee testonderdelen van de tool in middels in de markt uitgerold. Op basis van data uit praktijktoepassingen worden ze verder doorontwikkeld.
Een soortgelijk programma is er voor tapwater. Huijbers: “Om de tapwatertest te draaien, voert de installateur basisinformatie over de installatie in, bijvoorbeeld of een buffervat onderdeel van het systeem is, en de grootte hiervan. Met een na inbedrijfstelling wordt op basis van die informatie een test ‘op maat van de installatie’ gedraaid, zodat duidelijk is of de tapwaterproductie optimaal verloopt.” Het belangrijkste doel van beide tests is efficiëntie voor de installateur. Er wordt mee voorkomen dat hij later moet terugkomen omdat de installatie niet naar behoren functioneert. “Nu weet de installateur het meteen als er iets moet worden aangepast. Bij oplevering heeft hij daarna de zekerheid dat er een goed functionerende installatie staat. Dat geeft veel rust, zowel voor de installateur als voor de bewoners.” Weheat heeft de twee testonderdelen van de tool in middels in de markt uitgerold. Op basis van data uit praktijktoepassingen worden ze verder doorontwikkeld.
Een soortgelijk programma is er voor tapwater. Huijbers: “Om de tapwatertest te draaien, voert de installateur basisinformatie over de installatie in, bijvoorbeeld of een buffervat onderdeel van het systeem is, en de grootte hiervan. Met een na inbedrijfstelling wordt op basis van die informatie een test ‘op maat van de installatie’ gedraaid, zodat duidelijk is of de tapwaterproductie optimaal verloopt.” Het belangrijkste doel van beide tests is efficiëntie voor de installateur. Er wordt mee voorkomen dat hij later moet terugkomen omdat de installatie niet naar behoren functioneert. “Nu weet de installateur het meteen als er iets moet worden aangepast. Bij oplevering heeft hij daarna de zekerheid dat er een goed functionerende installatie staat. Dat geeft veel rust, zowel voor de installateur als voor de bewoners.” Weheat heeft de twee testonderdelen van de tool in middels in de markt uitgerold. Op basis van data uit praktijktoepassingen worden ze verder doorontwikkeld.
Een soortgelijk programma is er voor tapwater. Huijbers: “Om de tapwatertest te draaien, voert de installateur basisinformatie over de installatie in, bijvoorbeeld of een buffervat onderdeel van het systeem is, en de grootte hiervan. Met een na inbedrijfstelling wordt op basis van die informatie een test ‘op maat van de installatie’ gedraaid, zodat duidelijk is of de tapwaterproductie optimaal verloopt.” Het belangrijkste doel van beide tests is efficiëntie voor de installateur. Er wordt mee voorkomen dat hij later moet terugkomen omdat de installatie niet naar behoren functioneert. “Nu weet de installateur het meteen als er iets moet worden aangepast. Bij oplevering heeft hij daarna de zekerheid dat er een goed functionerende installatie staat. Dat geeft veel rust, zowel voor de installateur als voor de bewoners.” Weheat heeft de twee testonderdelen van de tool in middels in de markt uitgerold. Op basis van data uit praktijktoepassingen worden ze verder doorontwikkeld.
Een soortgelijk programma is er voor tapwater. Huijbers: “Om de tapwatertest te draaien, voert de installateur basisinformatie over de installatie in, bijvoorbeeld of een buffervat onderdeel van het systeem is, en de grootte hiervan. Met een na inbedrijfstelling wordt op basis van die informatie een test ‘op maat van de installatie’ gedraaid, zodat duidelijk is of de tapwaterproductie optimaal verloopt.” Het belangrijkste doel van beide tests is efficiëntie voor de installateur. Er wordt mee voorkomen dat hij later moet terugkomen omdat de installatie niet naar behoren functioneert. “Nu weet de installateur het meteen als er iets moet worden aangepast. Bij oplevering heeft hij daarna de zekerheid dat er een goed functionerende installatie staat. Dat geeft veel rust, zowel voor de installateur als voor de bewoners.” Weheat heeft de twee testonderdelen van de tool in middels in de markt uitgerold. Op basis van data uit praktijktoepassingen worden ze verder doorontwikkeld.
Een soortgelijk programma is er voor tapwater. Huijbers: “Om de tapwatertest te draaien, voert de installateur basisinformatie over de installatie in, bijvoorbeeld of een buffervat onderdeel van het systeem is, en de grootte hiervan. Met een na inbedrijfstelling wordt op basis van die informatie een test ‘op maat van de installatie’ gedraaid, zodat duidelijk is of de tapwaterproductie optimaal verloopt.” Het belangrijkste doel van beide tests is efficiëntie voor de installateur. Er wordt mee voorkomen dat hij later moet terugkomen omdat de installatie niet naar behoren functioneert. “Nu weet de installateur het meteen als er iets moet worden aangepast. Bij oplevering heeft hij daarna de zekerheid dat er een goed functionerende installatie staat. Dat geeft veel rust, zowel voor de installateur als voor de bewoners.” Weheat heeft de twee testonderdelen van de tool in middels in de markt uitgerold. Op basis van data uit praktijktoepassingen worden ze verder doorontwikkeld.
Het team van Huijbers werkt ook aan andere doorontwikkelingen in de software. Zo wordt de inbedrijfsstelling van Weheat warmtepompen binnenkort verder vereenvoudigd, door een update van het bestaande stappenplan dat in de portal wordt aangeboden. “Daarbij klikt de installateur door een lijst met aan te geven specificaties”, legt Huijbers uit. “Welke thermostaat wordt er gebruikt, is een boilervat en/of buffervat in het systeem opgenomen, gaat het om een hybride opstelling, enzovoort. Op basis daarvan volgt een inbedrijfsstelling stappenplan op maat. Dit systeem zijn we aan het updaten, zodat alle stappen zo eenvoudig en intuïtief mogelijk zijn en de inbedrijfsstelling zo min mogelijk foutgevoelig is. ”Idealiter hoeft de installateur na die inbedrijfsstelling niet meer terug te komen op de locatie, tenzij er een fysiek defect is aan een van de installatiecomponenten.
Mochten zich problemen met de installatie voordoen, dan ziet de installateur in de portal dat een bepaalde waarde afwijkt, bijvoorbeeld de watertemperatuur. Vervolgens kan hij tijdig - al dan niet op afstand - ingrijpen. Bij storingen stuurt de warmtepomp ook een melding naar de supportafdeling van Weheat, die vervolgens contact opneemt met de installateur van de betreffende installatie. “We zijn nu een systeem aan het uitontwikkelen waarmee ook dat proces sneller kan verlopen”, vertelt Huijbers. “Als er kritische meldingen binnenkomen, bijvoorbeeld dat de legionellatemperatuur niet wordt gehaald of de warmtepomp offline is, zal het systeem binnenkort zelfstandig een automatische pushnotificatie naar de installateur sturen, met beknopte info over wat er aan de hand is en bij welke warmtepomp.
Bij alles dat wij vanuit IT ontwikkelen, is het doel tweeledig. Aan onze kant willen we dat foutmeldingen zo snel en automatisch mogelijk worden gedetecteerd en doorgestuurd. Daarnaast willen we natuurlijk de installateur zo goed mogelijk faciliteren, door tools te ontwikkelen waarmee hij een storing snel en het liefst op afstand kan oplossen.”
Het team van Huijbers werkt ook aan andere doorontwikkelingen in de software. Zo wordt de inbedrijfsstelling van Weheat warmtepompen binnenkort verder vereenvoudigd, door een update van het bestaande stappenplan dat in de portal wordt aangeboden. “Daarbij klikt de installateur door een lijst met aan te geven specificaties”, legt Huijbers uit. “Welke thermostaat wordt er gebruikt, is een boilervat en/of buffervat in het systeem opgenomen, gaat het om een hybride opstelling, enzovoort. Op basis daarvan volgt een inbedrijfsstelling stappenplan op maat. Dit systeem zijn we aan het updaten, zodat alle stappen zo eenvoudig en intuïtief mogelijk zijn en de inbedrijfsstelling zo min mogelijk foutgevoelig is. ”Idealiter hoeft de installateur na die inbedrijfsstelling niet meer terug te komen op de locatie, tenzij er een fysiek defect is aan een van de installatiecomponenten.
Mochten zich problemen met de installatie voordoen, dan ziet de installateur in de portal dat een bepaalde waarde afwijkt, bijvoorbeeld de watertemperatuur. Vervolgens kan hij tijdig - al dan niet op afstand - ingrijpen. Bij storingen stuurt de warmtepomp ook een melding naar de supportafdeling van Weheat, die vervolgens contact opneemt met de installateur van de betreffende installatie. “We zijn nu een systeem aan het uitontwikkelen waarmee ook dat proces sneller kan verlopen”, vertelt Huijbers. “Als er kritische meldingen binnenkomen, bijvoorbeeld dat de legionellatemperatuur niet wordt gehaald of de warmtepomp offline is, zal het systeem binnenkort zelfstandig een automatische pushnotificatie naar de installateur sturen, met beknopte info over wat er aan de hand is en bij welke warmtepomp.
Bij alles dat wij vanuit IT ontwikkelen, is het doel tweeledig. Aan onze kant willen we dat foutmeldingen zo snel en automatisch mogelijk worden gedetecteerd en doorgestuurd. Daarnaast willen we natuurlijk de installateur zo goed mogelijk faciliteren, door tools te ontwikkelen waarmee hij een storing snel en het liefst op afstand kan oplossen.”
Het team van Huijbers werkt ook aan andere doorontwikkelingen in de software. Zo wordt de inbedrijfsstelling van Weheat warmtepompen binnenkort verder vereenvoudigd, door een update van het bestaande stappenplan dat in de portal wordt aangeboden. “Daarbij klikt de installateur door een lijst met aan te geven specificaties”, legt Huijbers uit. “Welke thermostaat wordt er gebruikt, is een boilervat en/of buffervat in het systeem opgenomen, gaat het om een hybride opstelling, enzovoort. Op basis daarvan volgt een inbedrijfsstelling stappenplan op maat. Dit systeem zijn we aan het updaten, zodat alle stappen zo eenvoudig en intuïtief mogelijk zijn en de inbedrijfsstelling zo min mogelijk foutgevoelig is. ”Idealiter hoeft de installateur na die inbedrijfsstelling niet meer terug te komen op de locatie, tenzij er een fysiek defect is aan een van de installatiecomponenten.
Mochten zich problemen met de installatie voordoen, dan ziet de installateur in de portal dat een bepaalde waarde afwijkt, bijvoorbeeld de watertemperatuur. Vervolgens kan hij tijdig - al dan niet op afstand - ingrijpen. Bij storingen stuurt de warmtepomp ook een melding naar de supportafdeling van Weheat, die vervolgens contact opneemt met de installateur van de betreffende installatie. “We zijn nu een systeem aan het uitontwikkelen waarmee ook dat proces sneller kan verlopen”, vertelt Huijbers. “Als er kritische meldingen binnenkomen, bijvoorbeeld dat de legionellatemperatuur niet wordt gehaald of de warmtepomp offline is, zal het systeem binnenkort zelfstandig een automatische pushnotificatie naar de installateur sturen, met beknopte info over wat er aan de hand is en bij welke warmtepomp.
Bij alles dat wij vanuit IT ontwikkelen, is het doel tweeledig. Aan onze kant willen we dat foutmeldingen zo snel en automatisch mogelijk worden gedetecteerd en doorgestuurd. Daarnaast willen we natuurlijk de installateur zo goed mogelijk faciliteren, door tools te ontwikkelen waarmee hij een storing snel en het liefst op afstand kan oplossen.”
Het team van Huijbers werkt ook aan andere doorontwikkelingen in de software. Zo wordt de inbedrijfsstelling van Weheat warmtepompen binnenkort verder vereenvoudigd, door een update van het bestaande stappenplan dat in de portal wordt aangeboden. “Daarbij klikt de installateur door een lijst met aan te geven specificaties”, legt Huijbers uit. “Welke thermostaat wordt er gebruikt, is een boilervat en/of buffervat in het systeem opgenomen, gaat het om een hybride opstelling, enzovoort. Op basis daarvan volgt een inbedrijfsstelling stappenplan op maat. Dit systeem zijn we aan het updaten, zodat alle stappen zo eenvoudig en intuïtief mogelijk zijn en de inbedrijfsstelling zo min mogelijk foutgevoelig is. ”Idealiter hoeft de installateur na die inbedrijfsstelling niet meer terug te komen op de locatie, tenzij er een fysiek defect is aan een van de installatiecomponenten.
Mochten zich problemen met de installatie voordoen, dan ziet de installateur in de portal dat een bepaalde waarde afwijkt, bijvoorbeeld de watertemperatuur. Vervolgens kan hij tijdig - al dan niet op afstand - ingrijpen. Bij storingen stuurt de warmtepomp ook een melding naar de supportafdeling van Weheat, die vervolgens contact opneemt met de installateur van de betreffende installatie. “We zijn nu een systeem aan het uitontwikkelen waarmee ook dat proces sneller kan verlopen”, vertelt Huijbers. “Als er kritische meldingen binnenkomen, bijvoorbeeld dat de legionellatemperatuur niet wordt gehaald of de warmtepomp offline is, zal het systeem binnenkort zelfstandig een automatische pushnotificatie naar de installateur sturen, met beknopte info over wat er aan de hand is en bij welke warmtepomp.
Bij alles dat wij vanuit IT ontwikkelen, is het doel tweeledig. Aan onze kant willen we dat foutmeldingen zo snel en automatisch mogelijk worden gedetecteerd en doorgestuurd. Daarnaast willen we natuurlijk de installateur zo goed mogelijk faciliteren, door tools te ontwikkelen waarmee hij een storing snel en het liefst op afstand kan oplossen.”
Het team van Huijbers werkt ook aan andere doorontwikkelingen in de software. Zo wordt de inbedrijfsstelling van Weheat warmtepompen binnenkort verder vereenvoudigd, door een update van het bestaande stappenplan dat in de portal wordt aangeboden. “Daarbij klikt de installateur door een lijst met aan te geven specificaties”, legt Huijbers uit. “Welke thermostaat wordt er gebruikt, is een boilervat en/of buffervat in het systeem opgenomen, gaat het om een hybride opstelling, enzovoort. Op basis daarvan volgt een inbedrijfsstelling stappenplan op maat. Dit systeem zijn we aan het updaten, zodat alle stappen zo eenvoudig en intuïtief mogelijk zijn en de inbedrijfsstelling zo min mogelijk foutgevoelig is. ”Idealiter hoeft de installateur na die inbedrijfsstelling niet meer terug te komen op de locatie, tenzij er een fysiek defect is aan een van de installatiecomponenten.
Mochten zich problemen met de installatie voordoen, dan ziet de installateur in de portal dat een bepaalde waarde afwijkt, bijvoorbeeld de watertemperatuur. Vervolgens kan hij tijdig - al dan niet op afstand - ingrijpen. Bij storingen stuurt de warmtepomp ook een melding naar de supportafdeling van Weheat, die vervolgens contact opneemt met de installateur van de betreffende installatie. “We zijn nu een systeem aan het uitontwikkelen waarmee ook dat proces sneller kan verlopen”, vertelt Huijbers. “Als er kritische meldingen binnenkomen, bijvoorbeeld dat de legionellatemperatuur niet wordt gehaald of de warmtepomp offline is, zal het systeem binnenkort zelfstandig een automatische pushnotificatie naar de installateur sturen, met beknopte info over wat er aan de hand is en bij welke warmtepomp.
Bij alles dat wij vanuit IT ontwikkelen, is het doel tweeledig. Aan onze kant willen we dat foutmeldingen zo snel en automatisch mogelijk worden gedetecteerd en doorgestuurd. Daarnaast willen we natuurlijk de installateur zo goed mogelijk faciliteren, door tools te ontwikkelen waarmee hij een storing snel en het liefst op afstand kan oplossen.”
Het team van Huijbers werkt ook aan andere doorontwikkelingen in de software. Zo wordt de inbedrijfsstelling van Weheat warmtepompen binnenkort verder vereenvoudigd, door een update van het bestaande stappenplan dat in de portal wordt aangeboden. “Daarbij klikt de installateur door een lijst met aan te geven specificaties”, legt Huijbers uit. “Welke thermostaat wordt er gebruikt, is een boilervat en/of buffervat in het systeem opgenomen, gaat het om een hybride opstelling, enzovoort. Op basis daarvan volgt een inbedrijfsstelling stappenplan op maat. Dit systeem zijn we aan het updaten, zodat alle stappen zo eenvoudig en intuïtief mogelijk zijn en de inbedrijfsstelling zo min mogelijk foutgevoelig is. ”Idealiter hoeft de installateur na die inbedrijfsstelling niet meer terug te komen op de locatie, tenzij er een fysiek defect is aan een van de installatiecomponenten.
Mochten zich problemen met de installatie voordoen, dan ziet de installateur in de portal dat een bepaalde waarde afwijkt, bijvoorbeeld de watertemperatuur. Vervolgens kan hij tijdig - al dan niet op afstand - ingrijpen. Bij storingen stuurt de warmtepomp ook een melding naar de supportafdeling van Weheat, die vervolgens contact opneemt met de installateur van de betreffende installatie. “We zijn nu een systeem aan het uitontwikkelen waarmee ook dat proces sneller kan verlopen”, vertelt Huijbers. “Als er kritische meldingen binnenkomen, bijvoorbeeld dat de legionellatemperatuur niet wordt gehaald of de warmtepomp offline is, zal het systeem binnenkort zelfstandig een automatische pushnotificatie naar de installateur sturen, met beknopte info over wat er aan de hand is en bij welke warmtepomp.
Bij alles dat wij vanuit IT ontwikkelen, is het doel tweeledig. Aan onze kant willen we dat foutmeldingen zo snel en automatisch mogelijk worden gedetecteerd en doorgestuurd. Daarnaast willen we natuurlijk de installateur zo goed mogelijk faciliteren, door tools te ontwikkelen waarmee hij een storing snel en het liefst op afstand kan oplossen.”
De warmtepompen van Weheat hebben een 4G-module waarmee ze communiceren met de cloud. Daarmee is regeling van buitenaf mogelijk, wat een belangrijk verschil is met meer traditionele communicatieplatformen. “Daarbij zitten zowel de module als de regeling in de warmtepomp zelf”, legt Huijbers uit. “Dat betekent dat je de warmtepomp uit kunt lezen, maar de mogelijkheden om hem op afstand te regelen heel beperkt zijn. Bij ons systeem kun je alle mogelijke opdrachten naar de warmtepomp sturen om hem op afstand bij te stellen of bijvoorbeeld van een update te voorzien. Dat maakt plaatsing en onderhoud veel gemakkelijker.”
De warmtepompen van Weheat hebben een 4G-module waarmee ze communiceren met de cloud. Daarmee is regeling van buitenaf mogelijk, wat een belangrijk verschil is met meer traditionele communicatieplatformen. “Daarbij zitten zowel de module als de regeling in de warmtepomp zelf”, legt Huijbers uit. “Dat betekent dat je de warmtepomp uit kunt lezen, maar de mogelijkheden om hem op afstand te regelen heel beperkt zijn. Bij ons systeem kun je alle mogelijke opdrachten naar de warmtepomp sturen om hem op afstand bij te stellen of bijvoorbeeld van een update te voorzien. Dat maakt plaatsing en onderhoud veel gemakkelijker.”
De warmtepompen van Weheat hebben een 4G-module waarmee ze communiceren met de cloud. Daarmee is regeling van buitenaf mogelijk, wat een belangrijk verschil is met meer traditionele communicatieplatformen. “Daarbij zitten zowel de module als de regeling in de warmtepomp zelf”, legt Huijbers uit. “Dat betekent dat je de warmtepomp uit kunt lezen, maar de mogelijkheden om hem op afstand te regelen heel beperkt zijn. Bij ons systeem kun je alle mogelijke opdrachten naar de warmtepomp sturen om hem op afstand bij te stellen of bijvoorbeeld van een update te voorzien. Dat maakt plaatsing en onderhoud veel gemakkelijker.”
De warmtepompen van Weheat hebben een 4G-module waarmee ze communiceren met de cloud. Daarmee is regeling van buitenaf mogelijk, wat een belangrijk verschil is met meer traditionele communicatieplatformen. “Daarbij zitten zowel de module als de regeling in de warmtepomp zelf”, legt Huijbers uit. “Dat betekent dat je de warmtepomp uit kunt lezen, maar de mogelijkheden om hem op afstand te regelen heel beperkt zijn. Bij ons systeem kun je alle mogelijke opdrachten naar de warmtepomp sturen om hem op afstand bij te stellen of bijvoorbeeld van een update te voorzien. Dat maakt plaatsing en onderhoud veel gemakkelijker.”
De warmtepompen van Weheat hebben een 4G-module waarmee ze communiceren met de cloud. Daarmee is regeling van buitenaf mogelijk, wat een belangrijk verschil is met meer traditionele communicatieplatformen. “Daarbij zitten zowel de module als de regeling in de warmtepomp zelf”, legt Huijbers uit. “Dat betekent dat je de warmtepomp uit kunt lezen, maar de mogelijkheden om hem op afstand te regelen heel beperkt zijn. Bij ons systeem kun je alle mogelijke opdrachten naar de warmtepomp sturen om hem op afstand bij te stellen of bijvoorbeeld van een update te voorzien. Dat maakt plaatsing en onderhoud veel gemakkelijker.”
De warmtepompen van Weheat hebben een 4G-module waarmee ze communiceren met de cloud. Daarmee is regeling van buitenaf mogelijk, wat een belangrijk verschil is met meer traditionele communicatieplatformen. “Daarbij zitten zowel de module als de regeling in de warmtepomp zelf”, legt Huijbers uit. “Dat betekent dat je de warmtepomp uit kunt lezen, maar de mogelijkheden om hem op afstand te regelen heel beperkt zijn. Bij ons systeem kun je alle mogelijke opdrachten naar de warmtepomp sturen om hem op afstand bij te stellen of bijvoorbeeld van een update te voorzien. Dat maakt plaatsing en onderhoud veel gemakkelijker.”
De warmtepompen van Weheat hebben een 4G-module waarmee ze communiceren met de cloud. Daarmee is regeling van buitenaf mogelijk, wat een belangrijk verschil is met meer traditionele communicatieplatformen. “Daarbij zitten zowel de module als de regeling in de warmtepomp zelf”, legt Huijbers uit. “Dat betekent dat je de warmtepomp uit kunt lezen, maar de mogelijkheden om hem op afstand te regelen heel beperkt zijn. Bij ons systeem kun je alle mogelijke opdrachten naar de warmtepomp sturen om hem op afstand bij te stellen of bijvoorbeeld van een update te voorzien. Dat maakt plaatsing en onderhoud veel gemakkelijker.”
De warmtepompen van Weheat hebben een 4G-module waarmee ze communiceren met de cloud. Daarmee is regeling van buitenaf mogelijk, wat een belangrijk verschil is met meer traditionele communicatieplatformen. “Daarbij zitten zowel de module als de regeling in de warmtepomp zelf”, legt Huijbers uit. “Dat betekent dat je de warmtepomp uit kunt lezen, maar de mogelijkheden om hem op afstand te regelen heel beperkt zijn. Bij ons systeem kun je alle mogelijke opdrachten naar de warmtepomp sturen om hem op afstand bij te stellen of bijvoorbeeld van een update te voorzien. Dat maakt plaatsing en onderhoud veel gemakkelijker.”
Bij Weheat zitten we nooit stil! Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Laat dan hier je gegevens achter.
Wil je weten hoe Weheat warmtepompen jouw installaties kunnen vereenvoudigen en verbeteren? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.