No items found.
No items found.

Waarom Installateur Roy van Dijk van Ecohome kiest voor Weheat

November 2024

Roy van Dijk, eigenaar van installatiebedrijf Ecohome, plaatste jarenlang warmtepompen van een Duitse fabrikant. Toen zijn ouders een hybride warmtepomp wilden en hij in contact kwam met Weheat, besloot hij echter over te stappen. “De innovatiekracht en het serviceniveau daarvan zijn wat mij betreft onovertroffen”, aldus Van Dijk. Wie nu bij hem aanklopt en per se een warmtepomp van een ander merk wil, wordt vriendelijk de deur gewezen. “Daarvoor moet je naar een andere installateur.”

Vorig jaar bood een aannemer twee projecten tegelijk aan bij Ecohome. In Waspik en Sint-Michielsgestel, twee dorpen in de regio rond Den Bosch, werden in totaal twaalf geschakelde starterswoningen opgeleverd die moesten worden voorzien van een warmtepomp. Op basis van de ervaringen die hij inmiddels met de Blackbird van zijn ouders had opgedaan, besloot Van Dijk de warmtepomp ook bij deze woningen te installeren. “Een kleine uitdaging in Waspik was het krappe tijdslot. Voor dit project moest de torenkraan van de aannemer elders worden ingezet. Om vertraging te voorkomen, ben ik zelf met een oplegger naar Duizel gereden om de acht warmtepompen op te halen, die netjes klaarstonden. Weheat heeft altijd alles op voorraad, zonder lange wachttijden.”

Vorig jaar bood een aannemer twee projecten tegelijk aan bij Ecohome. In Waspik en Sint-Michielsgestel, twee dorpen in de regio rond Den Bosch, werden in totaal twaalf geschakelde starterswoningen opgeleverd die moesten worden voorzien van een warmtepomp. Op basis van de ervaringen die hij inmiddels met de Blackbird van zijn ouders had opgedaan, besloot Van Dijk de warmtepomp ook bij deze woningen te installeren. “Een kleine uitdaging in Waspik was het krappe tijdslot. Voor dit project moest de torenkraan van de aannemer elders worden ingezet. Om vertraging te voorkomen, ben ik zelf met een oplegger naar Duizel gereden om de acht warmtepompen op te halen, die netjes klaarstonden. Weheat heeft altijd alles op voorraad, zonder lange wachttijden.”

Vorig jaar bood een aannemer twee projecten tegelijk aan bij Ecohome. In Waspik en Sint-Michielsgestel, twee dorpen in de regio rond Den Bosch, werden in totaal twaalf geschakelde starterswoningen opgeleverd die moesten worden voorzien van een warmtepomp. Op basis van de ervaringen die hij inmiddels met de Blackbird van zijn ouders had opgedaan, besloot Van Dijk de warmtepomp ook bij deze woningen te installeren. “Een kleine uitdaging in Waspik was het krappe tijdslot. Voor dit project moest de torenkraan van de aannemer elders worden ingezet. Om vertraging te voorkomen, ben ik zelf met een oplegger naar Duizel gereden om de acht warmtepompen op te halen, die netjes klaarstonden. Weheat heeft altijd alles op voorraad, zonder lange wachttijden.”

Vorig jaar bood een aannemer twee projecten tegelijk aan bij Ecohome. In Waspik en Sint-Michielsgestel, twee dorpen in de regio rond Den Bosch, werden in totaal twaalf geschakelde starterswoningen opgeleverd die moesten worden voorzien van een warmtepomp. Op basis van de ervaringen die hij inmiddels met de Blackbird van zijn ouders had opgedaan, besloot Van Dijk de warmtepomp ook bij deze woningen te installeren. “Een kleine uitdaging in Waspik was het krappe tijdslot. Voor dit project moest de torenkraan van de aannemer elders worden ingezet. Om vertraging te voorkomen, ben ik zelf met een oplegger naar Duizel gereden om de acht warmtepompen op te halen, die netjes klaarstonden. Weheat heeft altijd alles op voorraad, zonder lange wachttijden.”

Vorig jaar bood een aannemer twee projecten tegelijk aan bij Ecohome. In Waspik en Sint-Michielsgestel, twee dorpen in de regio rond Den Bosch, werden in totaal twaalf geschakelde starterswoningen opgeleverd die moesten worden voorzien van een warmtepomp. Op basis van de ervaringen die hij inmiddels met de Blackbird van zijn ouders had opgedaan, besloot Van Dijk de warmtepomp ook bij deze woningen te installeren. “Een kleine uitdaging in Waspik was het krappe tijdslot. Voor dit project moest de torenkraan van de aannemer elders worden ingezet. Om vertraging te voorkomen, ben ik zelf met een oplegger naar Duizel gereden om de acht warmtepompen op te halen, die netjes klaarstonden. Weheat heeft altijd alles op voorraad, zonder lange wachttijden.”

Vorig jaar bood een aannemer twee projecten tegelijk aan bij Ecohome. In Waspik en Sint-Michielsgestel, twee dorpen in de regio rond Den Bosch, werden in totaal twaalf geschakelde starterswoningen opgeleverd die moesten worden voorzien van een warmtepomp. Op basis van de ervaringen die hij inmiddels met de Blackbird van zijn ouders had opgedaan, besloot Van Dijk de warmtepomp ook bij deze woningen te installeren. “Een kleine uitdaging in Waspik was het krappe tijdslot. Voor dit project moest de torenkraan van de aannemer elders worden ingezet. Om vertraging te voorkomen, ben ik zelf met een oplegger naar Duizel gereden om de acht warmtepompen op te halen, die netjes klaarstonden. Weheat heeft altijd alles op voorraad, zonder lange wachttijden.”

De installatie van de warmtepompen in Waspik en Sint-Michielgestel verliep probleemloos, stelt Van Dijk. “En over het resultaat is iedereen heel tevreden; zowel de projectontwikkelaar als de bewoners en hun buren.” Met dat laatste bedoelt Van Dijk dat de buren van de nieuwbouwwoningen de warmtepompen nauwelijks zien en al helemaal niet horen. “Bij de twee projecten is de Blackbird op één geval na bovenop de dakkapel geplaatst; bij die andere woning ligt de warmtepomp op het dak van de aanbouw. Omdat de Blackbird niet staat maar horizontaal ligt, wordt de lucht naar boven uitgeblazen en is hij erg stil. Bij de warmtepompen die ik voorheen installeerde, gebeurde het nog weleens dat de buren klaagden overgeluidsoverlast. Bij deze twee woonblokken is dat nooit een issue geweest.”

De installatie van de warmtepompen in Waspik en Sint-Michielgestel verliep probleemloos, stelt Van Dijk. “En over het resultaat is iedereen heel tevreden; zowel de projectontwikkelaar als de bewoners en hun buren.” Met dat laatste bedoelt Van Dijk dat de buren van de nieuwbouwwoningen de warmtepompen nauwelijks zien en al helemaal niet horen. “Bij de twee projecten is de Blackbird op één geval na bovenop de dakkapel geplaatst; bij die andere woning ligt de warmtepomp op het dak van de aanbouw. Omdat de Blackbird niet staat maar horizontaal ligt, wordt de lucht naar boven uitgeblazen en is hij erg stil. Bij de warmtepompen die ik voorheen installeerde, gebeurde het nog weleens dat de buren klaagden overgeluidsoverlast. Bij deze twee woonblokken is dat nooit een issue geweest.”

De installatie van de warmtepompen in Waspik en Sint-Michielgestel verliep probleemloos, stelt Van Dijk. “En over het resultaat is iedereen heel tevreden; zowel de projectontwikkelaar als de bewoners en hun buren.” Met dat laatste bedoelt Van Dijk dat de buren van de nieuwbouwwoningen de warmtepompen nauwelijks zien en al helemaal niet horen. “Bij de twee projecten is de Blackbird op één geval na bovenop de dakkapel geplaatst; bij die andere woning ligt de warmtepomp op het dak van de aanbouw. Omdat de Blackbird niet staat maar horizontaal ligt, wordt de lucht naar boven uitgeblazen en is hij erg stil. Bij de warmtepompen die ik voorheen installeerde, gebeurde het nog weleens dat de buren klaagden overgeluidsoverlast. Bij deze twee woonblokken is dat nooit een issue geweest.”

De installatie van de warmtepompen in Waspik en Sint-Michielgestel verliep probleemloos, stelt Van Dijk. “En over het resultaat is iedereen heel tevreden; zowel de projectontwikkelaar als de bewoners en hun buren.” Met dat laatste bedoelt Van Dijk dat de buren van de nieuwbouwwoningen de warmtepompen nauwelijks zien en al helemaal niet horen. “Bij de twee projecten is de Blackbird op één geval na bovenop de dakkapel geplaatst; bij die andere woning ligt de warmtepomp op het dak van de aanbouw. Omdat de Blackbird niet staat maar horizontaal ligt, wordt de lucht naar boven uitgeblazen en is hij erg stil. Bij de warmtepompen die ik voorheen installeerde, gebeurde het nog weleens dat de buren klaagden overgeluidsoverlast. Bij deze twee woonblokken is dat nooit een issue geweest.”

De installatie van de warmtepompen in Waspik en Sint-Michielgestel verliep probleemloos, stelt Van Dijk. “En over het resultaat is iedereen heel tevreden; zowel de projectontwikkelaar als de bewoners en hun buren.” Met dat laatste bedoelt Van Dijk dat de buren van de nieuwbouwwoningen de warmtepompen nauwelijks zien en al helemaal niet horen. “Bij de twee projecten is de Blackbird op één geval na bovenop de dakkapel geplaatst; bij die andere woning ligt de warmtepomp op het dak van de aanbouw. Omdat de Blackbird niet staat maar horizontaal ligt, wordt de lucht naar boven uitgeblazen en is hij erg stil. Bij de warmtepompen die ik voorheen installeerde, gebeurde het nog weleens dat de buren klaagden overgeluidsoverlast. Bij deze twee woonblokken is dat nooit een issue geweest.”

De installatie van de warmtepompen in Waspik en Sint-Michielgestel verliep probleemloos, stelt Van Dijk. “En over het resultaat is iedereen heel tevreden; zowel de projectontwikkelaar als de bewoners en hun buren.” Met dat laatste bedoelt Van Dijk dat de buren van de nieuwbouwwoningen de warmtepompen nauwelijks zien en al helemaal niet horen. “Bij de twee projecten is de Blackbird op één geval na bovenop de dakkapel geplaatst; bij die andere woning ligt de warmtepomp op het dak van de aanbouw. Omdat de Blackbird niet staat maar horizontaal ligt, wordt de lucht naar boven uitgeblazen en is hij erg stil. Bij de warmtepompen die ik voorheen installeerde, gebeurde het nog weleens dat de buren klaagden overgeluidsoverlast. Bij deze twee woonblokken is dat nooit een issue geweest.”

Ingebouwde ‘slimmigheden’

Een van de aspecten die Van Dijk aanspreken bij de warmtepompen van Weheat zijn de - in zijn woorden - ‘slimmigheden’ die de fabrikant inbouwt. Als voorbeeld noemt hij de sensor die de buitentemperatuur meet. “Normaliter wordt die op de noordzijde van de woning geplaatst, uit de zon. Dat betekent vaak dat de elektricien een pijpje met een kabel aan moet leggen, wat extra werk kost en niet fraai oogt. Bij Weheat zit die buitenvoeler gewoon met een busaansluiting aan de onderkant van de warmtepomp, waar je hem niet ziet. Dat is een veel elegantere oplossing. Hetzelfde geldt voor de ingebouwde werkschakelaar. Deze voorkomt dat een los kastje moet worden geplaatst, wat de installatie er ook niet fraaier op maakt.”Verder roemt Van Dijk de innovatieve portal en software die voor de warmtepomp zijn ontwikkeld. “Inregelen, resetten, testdraaien, noem het maar op; veelzaken waarvoor ik anders naar mijn klanten had moeten rijden, kan ik nu opafstand regelen. Dat scheelt veel tijd en gedoe.”

Ingebouwde ‘slimmigheden’

Een van de aspecten die Van Dijk aanspreken bij de warmtepompen van Weheat zijn de - in zijn woorden - ‘slimmigheden’ die de fabrikant inbouwt. Als voorbeeld noemt hij de sensor die de buitentemperatuur meet. “Normaliter wordt die op de noordzijde van de woning geplaatst, uit de zon. Dat betekent vaak dat de elektricien een pijpje met een kabel aan moet leggen, wat extra werk kost en niet fraai oogt. Bij Weheat zit die buitenvoeler gewoon met een busaansluiting aan de onderkant van de warmtepomp, waar je hem niet ziet. Dat is een veel elegantere oplossing. Hetzelfde geldt voor de ingebouwde werkschakelaar. Deze voorkomt dat een los kastje moet worden geplaatst, wat de installatie er ook niet fraaier op maakt.”Verder roemt Van Dijk de innovatieve portal en software die voor de warmtepomp zijn ontwikkeld. “Inregelen, resetten, testdraaien, noem het maar op; veelzaken waarvoor ik anders naar mijn klanten had moeten rijden, kan ik nu opafstand regelen. Dat scheelt veel tijd en gedoe.”

Ingebouwde ‘slimmigheden’

Een van de aspecten die Van Dijk aanspreken bij de warmtepompen van Weheat zijn de - in zijn woorden - ‘slimmigheden’ die de fabrikant inbouwt. Als voorbeeld noemt hij de sensor die de buitentemperatuur meet. “Normaliter wordt die op de noordzijde van de woning geplaatst, uit de zon. Dat betekent vaak dat de elektricien een pijpje met een kabel aan moet leggen, wat extra werk kost en niet fraai oogt. Bij Weheat zit die buitenvoeler gewoon met een busaansluiting aan de onderkant van de warmtepomp, waar je hem niet ziet. Dat is een veel elegantere oplossing. Hetzelfde geldt voor de ingebouwde werkschakelaar. Deze voorkomt dat een los kastje moet worden geplaatst, wat de installatie er ook niet fraaier op maakt.”Verder roemt Van Dijk de innovatieve portal en software die voor de warmtepomp zijn ontwikkeld. “Inregelen, resetten, testdraaien, noem het maar op; veelzaken waarvoor ik anders naar mijn klanten had moeten rijden, kan ik nu opafstand regelen. Dat scheelt veel tijd en gedoe.”

Ingebouwde ‘slimmigheden’

Een van de aspecten die Van Dijk aanspreken bij de warmtepompen van Weheat zijn de - in zijn woorden - ‘slimmigheden’ die de fabrikant inbouwt. Als voorbeeld noemt hij de sensor die de buitentemperatuur meet. “Normaliter wordt die op de noordzijde van de woning geplaatst, uit de zon. Dat betekent vaak dat de elektricien een pijpje met een kabel aan moet leggen, wat extra werk kost en niet fraai oogt. Bij Weheat zit die buitenvoeler gewoon met een busaansluiting aan de onderkant van de warmtepomp, waar je hem niet ziet. Dat is een veel elegantere oplossing. Hetzelfde geldt voor de ingebouwde werkschakelaar. Deze voorkomt dat een los kastje moet worden geplaatst, wat de installatie er ook niet fraaier op maakt.”Verder roemt Van Dijk de innovatieve portal en software die voor de warmtepomp zijn ontwikkeld. “Inregelen, resetten, testdraaien, noem het maar op; veelzaken waarvoor ik anders naar mijn klanten had moeten rijden, kan ik nu opafstand regelen. Dat scheelt veel tijd en gedoe.”

Ingebouwde ‘slimmigheden’

Een van de aspecten die Van Dijk aanspreken bij de warmtepompen van Weheat zijn de - in zijn woorden - ‘slimmigheden’ die de fabrikant inbouwt. Als voorbeeld noemt hij de sensor die de buitentemperatuur meet. “Normaliter wordt die op de noordzijde van de woning geplaatst, uit de zon. Dat betekent vaak dat de elektricien een pijpje met een kabel aan moet leggen, wat extra werk kost en niet fraai oogt. Bij Weheat zit die buitenvoeler gewoon met een busaansluiting aan de onderkant van de warmtepomp, waar je hem niet ziet. Dat is een veel elegantere oplossing. Hetzelfde geldt voor de ingebouwde werkschakelaar. Deze voorkomt dat een los kastje moet worden geplaatst, wat de installatie er ook niet fraaier op maakt.”Verder roemt Van Dijk de innovatieve portal en software die voor de warmtepomp zijn ontwikkeld. “Inregelen, resetten, testdraaien, noem het maar op; veelzaken waarvoor ik anders naar mijn klanten had moeten rijden, kan ik nu opafstand regelen. Dat scheelt veel tijd en gedoe.”

Ingebouwde ‘slimmigheden’

Een van de aspecten die Van Dijk aanspreken bij de warmtepompen van Weheat zijn de - in zijn woorden - ‘slimmigheden’ die de fabrikant inbouwt. Als voorbeeld noemt hij de sensor die de buitentemperatuur meet. “Normaliter wordt die op de noordzijde van de woning geplaatst, uit de zon. Dat betekent vaak dat de elektricien een pijpje met een kabel aan moet leggen, wat extra werk kost en niet fraai oogt. Bij Weheat zit die buitenvoeler gewoon met een busaansluiting aan de onderkant van de warmtepomp, waar je hem niet ziet. Dat is een veel elegantere oplossing. Hetzelfde geldt voor de ingebouwde werkschakelaar. Deze voorkomt dat een los kastje moet worden geplaatst, wat de installatie er ook niet fraaier op maakt.”Verder roemt Van Dijk de innovatieve portal en software die voor de warmtepomp zijn ontwikkeld. “Inregelen, resetten, testdraaien, noem het maar op; veelzaken waarvoor ik anders naar mijn klanten had moeten rijden, kan ik nu opafstand regelen. Dat scheelt veel tijd en gedoe.”

In de woningen in Waspik en Sint-Michielsgestel is een controlbox en een boilervat van 200 liter van Weheat geplaatst. Een buffervat is bij deze projecten niet nodig; ook zonder die toevoeging gaat hier altijd meer dan voldoende flow door de vloerverwarming. Over de boilervaten van Weheat is Van Dijk overigens ook goed te spreken.

“Omdat ze in het zwart zijn uitgevoerd, ogen ze chiquer dan de standaard witte vaten”, vertelt hij. Daar komt bij dat ze door het gebruikte materiaal een stuk lichter zijn en ze zijn voorzien van handvatten. Als je zo’n vat naar boven moet tillen, scheelt het nogal of het 80 kilo weegt, of - zoals het boilervat van Weheat -47 kilo.” Dat de Weheat boilervaten niet van gewoon staal zijn gemaakt, zoals sommige andere modellen op de markt, maar van lichter RVS brengt nog eenvoordeel met zich mee. “Daarmee wordt voorkomen dat het CV-water na een paar jaar roest-bruin wordt en er kleine deeltjes in zitten die slijtage veroorzaken.”

In de woningen in Waspik en Sint-Michielsgestel is een controlbox en een boilervat van 200 liter van Weheat geplaatst. Een buffervat is bij deze projecten niet nodig; ook zonder die toevoeging gaat hier altijd meer dan voldoende flow door de vloerverwarming. Over de boilervaten van Weheat is Van Dijk overigens ook goed te spreken.

“Omdat ze in het zwart zijn uitgevoerd, ogen ze chiquer dan de standaard witte vaten”, vertelt hij. Daar komt bij dat ze door het gebruikte materiaal een stuk lichter zijn en ze zijn voorzien van handvatten. Als je zo’n vat naar boven moet tillen, scheelt het nogal of het 80 kilo weegt, of - zoals het boilervat van Weheat -47 kilo.” Dat de Weheat boilervaten niet van gewoon staal zijn gemaakt, zoals sommige andere modellen op de markt, maar van lichter RVS brengt nog eenvoordeel met zich mee. “Daarmee wordt voorkomen dat het CV-water na een paar jaar roest-bruin wordt en er kleine deeltjes in zitten die slijtage veroorzaken.”

In de woningen in Waspik en Sint-Michielsgestel is een controlbox en een boilervat van 200 liter van Weheat geplaatst. Een buffervat is bij deze projecten niet nodig; ook zonder die toevoeging gaat hier altijd meer dan voldoende flow door de vloerverwarming. Over de boilervaten van Weheat is Van Dijk overigens ook goed te spreken.

“Omdat ze in het zwart zijn uitgevoerd, ogen ze chiquer dan de standaard witte vaten”, vertelt hij. Daar komt bij dat ze door het gebruikte materiaal een stuk lichter zijn en ze zijn voorzien van handvatten. Als je zo’n vat naar boven moet tillen, scheelt het nogal of het 80 kilo weegt, of - zoals het boilervat van Weheat -47 kilo.” Dat de Weheat boilervaten niet van gewoon staal zijn gemaakt, zoals sommige andere modellen op de markt, maar van lichter RVS brengt nog eenvoordeel met zich mee. “Daarmee wordt voorkomen dat het CV-water na een paar jaar roest-bruin wordt en er kleine deeltjes in zitten die slijtage veroorzaken.”

In de woningen in Waspik en Sint-Michielsgestel is een controlbox en een boilervat van 200 liter van Weheat geplaatst. Een buffervat is bij deze projecten niet nodig; ook zonder die toevoeging gaat hier altijd meer dan voldoende flow door de vloerverwarming. Over de boilervaten van Weheat is Van Dijk overigens ook goed te spreken.

“Omdat ze in het zwart zijn uitgevoerd, ogen ze chiquer dan de standaard witte vaten”, vertelt hij. Daar komt bij dat ze door het gebruikte materiaal een stuk lichter zijn en ze zijn voorzien van handvatten. Als je zo’n vat naar boven moet tillen, scheelt het nogal of het 80 kilo weegt, of - zoals het boilervat van Weheat -47 kilo.” Dat de Weheat boilervaten niet van gewoon staal zijn gemaakt, zoals sommige andere modellen op de markt, maar van lichter RVS brengt nog eenvoordeel met zich mee. “Daarmee wordt voorkomen dat het CV-water na een paar jaar roest-bruin wordt en er kleine deeltjes in zitten die slijtage veroorzaken.”

In de woningen in Waspik en Sint-Michielsgestel is een controlbox en een boilervat van 200 liter van Weheat geplaatst. Een buffervat is bij deze projecten niet nodig; ook zonder die toevoeging gaat hier altijd meer dan voldoende flow door de vloerverwarming. Over de boilervaten van Weheat is Van Dijk overigens ook goed te spreken.

“Omdat ze in het zwart zijn uitgevoerd, ogen ze chiquer dan de standaard witte vaten”, vertelt hij. Daar komt bij dat ze door het gebruikte materiaal een stuk lichter zijn en ze zijn voorzien van handvatten. Als je zo’n vat naar boven moet tillen, scheelt het nogal of het 80 kilo weegt, of - zoals het boilervat van Weheat -47 kilo.” Dat de Weheat boilervaten niet van gewoon staal zijn gemaakt, zoals sommige andere modellen op de markt, maar van lichter RVS brengt nog eenvoordeel met zich mee. “Daarmee wordt voorkomen dat het CV-water na een paar jaar roest-bruin wordt en er kleine deeltjes in zitten die slijtage veroorzaken.”

In de woningen in Waspik en Sint-Michielsgestel is een controlbox en een boilervat van 200 liter van Weheat geplaatst. Een buffervat is bij deze projecten niet nodig; ook zonder die toevoeging gaat hier altijd meer dan voldoende flow door de vloerverwarming. Over de boilervaten van Weheat is Van Dijk overigens ook goed te spreken.

“Omdat ze in het zwart zijn uitgevoerd, ogen ze chiquer dan de standaard witte vaten”, vertelt hij. Daar komt bij dat ze door het gebruikte materiaal een stuk lichter zijn en ze zijn voorzien van handvatten. Als je zo’n vat naar boven moet tillen, scheelt het nogal of het 80 kilo weegt, of - zoals het boilervat van Weheat -47 kilo.” Dat de Weheat boilervaten niet van gewoon staal zijn gemaakt, zoals sommige andere modellen op de markt, maar van lichter RVS brengt nog eenvoordeel met zich mee. “Daarmee wordt voorkomen dat het CV-water na een paar jaar roest-bruin wordt en er kleine deeltjes in zitten die slijtage veroorzaken.”

Volledige overstap

Inmiddels is Van Dijk zoals gezegd volledig overgestapt op Weheat als leverancier: “Wat ik een klant vertel als hij per se een warmtepomp van een ander merk wil? Heel simpel: dat hij beter een andere installateur kan zoeken. Ik wil alleen nog warmtepompenvan Weheat plaatsen.” Behalve de innovatiekracht en productkwaliteit van Weheat was ook de snelheid van service en aftersales doorslaggevend voor dat besluit. “Als ik voorheen, toen ik warmtepompen van een andere fabrikant installeerde, op vrijdagmiddag om 5 uur belde met een probleem, kreeg ik te horen dat het kantoor was gesloten en een servicepartner moest bellen. Dat betekent dat ik het probleem over het weekend wordt getild en het voor mij - en de klant die inde kou zit – veel te lang duurt voor het is opgelost. Bij Weheat houdt de support niet om 5 uur ’s middags op. Sterker, ik werd een keer door ze gebeld over een van de warmtepompen die ik heb geplaatst. Dat toestel was kort ervoor in storing gegaan zonder dat ik het zelf al in de portal had gezien. Die snelheid mis ik bij andere fabrikanten.”

Volledige overstap

Inmiddels is Van Dijk zoals gezegd volledig overgestapt op Weheat als leverancier: “Wat ik een klant vertel als hij per se een warmtepomp van een ander merk wil? Heel simpel: dat hij beter een andere installateur kan zoeken. Ik wil alleen nog warmtepompenvan Weheat plaatsen.” Behalve de innovatiekracht en productkwaliteit van Weheat was ook de snelheid van service en aftersales doorslaggevend voor dat besluit. “Als ik voorheen, toen ik warmtepompen van een andere fabrikant installeerde, op vrijdagmiddag om 5 uur belde met een probleem, kreeg ik te horen dat het kantoor was gesloten en een servicepartner moest bellen. Dat betekent dat ik het probleem over het weekend wordt getild en het voor mij - en de klant die inde kou zit – veel te lang duurt voor het is opgelost. Bij Weheat houdt de support niet om 5 uur ’s middags op. Sterker, ik werd een keer door ze gebeld over een van de warmtepompen die ik heb geplaatst. Dat toestel was kort ervoor in storing gegaan zonder dat ik het zelf al in de portal had gezien. Die snelheid mis ik bij andere fabrikanten.”

Volledige overstap

Inmiddels is Van Dijk zoals gezegd volledig overgestapt op Weheat als leverancier: “Wat ik een klant vertel als hij per se een warmtepomp van een ander merk wil? Heel simpel: dat hij beter een andere installateur kan zoeken. Ik wil alleen nog warmtepompenvan Weheat plaatsen.” Behalve de innovatiekracht en productkwaliteit van Weheat was ook de snelheid van service en aftersales doorslaggevend voor dat besluit. “Als ik voorheen, toen ik warmtepompen van een andere fabrikant installeerde, op vrijdagmiddag om 5 uur belde met een probleem, kreeg ik te horen dat het kantoor was gesloten en een servicepartner moest bellen. Dat betekent dat ik het probleem over het weekend wordt getild en het voor mij - en de klant die inde kou zit – veel te lang duurt voor het is opgelost. Bij Weheat houdt de support niet om 5 uur ’s middags op. Sterker, ik werd een keer door ze gebeld over een van de warmtepompen die ik heb geplaatst. Dat toestel was kort ervoor in storing gegaan zonder dat ik het zelf al in de portal had gezien. Die snelheid mis ik bij andere fabrikanten.”

Volledige overstap

Inmiddels is Van Dijk zoals gezegd volledig overgestapt op Weheat als leverancier: “Wat ik een klant vertel als hij per se een warmtepomp van een ander merk wil? Heel simpel: dat hij beter een andere installateur kan zoeken. Ik wil alleen nog warmtepompenvan Weheat plaatsen.” Behalve de innovatiekracht en productkwaliteit van Weheat was ook de snelheid van service en aftersales doorslaggevend voor dat besluit. “Als ik voorheen, toen ik warmtepompen van een andere fabrikant installeerde, op vrijdagmiddag om 5 uur belde met een probleem, kreeg ik te horen dat het kantoor was gesloten en een servicepartner moest bellen. Dat betekent dat ik het probleem over het weekend wordt getild en het voor mij - en de klant die inde kou zit – veel te lang duurt voor het is opgelost. Bij Weheat houdt de support niet om 5 uur ’s middags op. Sterker, ik werd een keer door ze gebeld over een van de warmtepompen die ik heb geplaatst. Dat toestel was kort ervoor in storing gegaan zonder dat ik het zelf al in de portal had gezien. Die snelheid mis ik bij andere fabrikanten.”

Volledige overstap

Inmiddels is Van Dijk zoals gezegd volledig overgestapt op Weheat als leverancier: “Wat ik een klant vertel als hij per se een warmtepomp van een ander merk wil? Heel simpel: dat hij beter een andere installateur kan zoeken. Ik wil alleen nog warmtepompenvan Weheat plaatsen.” Behalve de innovatiekracht en productkwaliteit van Weheat was ook de snelheid van service en aftersales doorslaggevend voor dat besluit. “Als ik voorheen, toen ik warmtepompen van een andere fabrikant installeerde, op vrijdagmiddag om 5 uur belde met een probleem, kreeg ik te horen dat het kantoor was gesloten en een servicepartner moest bellen. Dat betekent dat ik het probleem over het weekend wordt getild en het voor mij - en de klant die inde kou zit – veel te lang duurt voor het is opgelost. Bij Weheat houdt de support niet om 5 uur ’s middags op. Sterker, ik werd een keer door ze gebeld over een van de warmtepompen die ik heb geplaatst. Dat toestel was kort ervoor in storing gegaan zonder dat ik het zelf al in de portal had gezien. Die snelheid mis ik bij andere fabrikanten.”

Volledige overstap

Inmiddels is Van Dijk zoals gezegd volledig overgestapt op Weheat als leverancier: “Wat ik een klant vertel als hij per se een warmtepomp van een ander merk wil? Heel simpel: dat hij beter een andere installateur kan zoeken. Ik wil alleen nog warmtepompenvan Weheat plaatsen.” Behalve de innovatiekracht en productkwaliteit van Weheat was ook de snelheid van service en aftersales doorslaggevend voor dat besluit. “Als ik voorheen, toen ik warmtepompen van een andere fabrikant installeerde, op vrijdagmiddag om 5 uur belde met een probleem, kreeg ik te horen dat het kantoor was gesloten en een servicepartner moest bellen. Dat betekent dat ik het probleem over het weekend wordt getild en het voor mij - en de klant die inde kou zit – veel te lang duurt voor het is opgelost. Bij Weheat houdt de support niet om 5 uur ’s middags op. Sterker, ik werd een keer door ze gebeld over een van de warmtepompen die ik heb geplaatst. Dat toestel was kort ervoor in storing gegaan zonder dat ik het zelf al in de portal had gezien. Die snelheid mis ik bij andere fabrikanten.”

Een ander punt dat Van Dijk daarbij benoemt, is dat andere partijen in de markt vaak ‘massaproducten leveren die niet uitblinken in flexibiliteit’. Hij illustreert het met een voorbeeld: “De warmtepompen van de vorige fabrikant waar ik meewerkte, werken alleen met een eigen thermostaat van hetzelfde merk. Zo’n ‘gesloten systeem’ kom je bij de meeste fabrikanten tegen. Bij  Weheat is daar geen sprake van; ik kan gewoon in overleg met de klant bepalen wat de beste optie is, onafhankelijk van het merk thermostaat.”

Tot slot komt Van Dijk nog even terug op de projecten in Waspik en Sint-Michielsgestel. “Na de oplevering belde Weheat me om te vragen waar ik tegenaan was gelopen, wat het resultaat was en of er wellicht verbeterpunten waren. Weheat denkt echt met je mee en neemt input heel serieus, zodat zowel de producten als de service richting de installateur kunnen worden geoptimaliseerd. Voor mij als installateur werkt dat heel motiverend.”  

Een ander punt dat Van Dijk daarbij benoemt, is dat andere partijen in de markt vaak ‘massaproducten leveren die niet uitblinken in flexibiliteit’. Hij illustreert het met een voorbeeld: “De warmtepompen van de vorige fabrikant waar ik meewerkte, werken alleen met een eigen thermostaat van hetzelfde merk. Zo’n ‘gesloten systeem’ kom je bij de meeste fabrikanten tegen. Bij  Weheat is daar geen sprake van; ik kan gewoon in overleg met de klant bepalen wat de beste optie is, onafhankelijk van het merk thermostaat.”

Tot slot komt Van Dijk nog even terug op de projecten in Waspik en Sint-Michielsgestel. “Na de oplevering belde Weheat me om te vragen waar ik tegenaan was gelopen, wat het resultaat was en of er wellicht verbeterpunten waren. Weheat denkt echt met je mee en neemt input heel serieus, zodat zowel de producten als de service richting de installateur kunnen worden geoptimaliseerd. Voor mij als installateur werkt dat heel motiverend.”  

Een ander punt dat Van Dijk daarbij benoemt, is dat andere partijen in de markt vaak ‘massaproducten leveren die niet uitblinken in flexibiliteit’. Hij illustreert het met een voorbeeld: “De warmtepompen van de vorige fabrikant waar ik meewerkte, werken alleen met een eigen thermostaat van hetzelfde merk. Zo’n ‘gesloten systeem’ kom je bij de meeste fabrikanten tegen. Bij  Weheat is daar geen sprake van; ik kan gewoon in overleg met de klant bepalen wat de beste optie is, onafhankelijk van het merk thermostaat.”

Tot slot komt Van Dijk nog even terug op de projecten in Waspik en Sint-Michielsgestel. “Na de oplevering belde Weheat me om te vragen waar ik tegenaan was gelopen, wat het resultaat was en of er wellicht verbeterpunten waren. Weheat denkt echt met je mee en neemt input heel serieus, zodat zowel de producten als de service richting de installateur kunnen worden geoptimaliseerd. Voor mij als installateur werkt dat heel motiverend.”  

Een ander punt dat Van Dijk daarbij benoemt, is dat andere partijen in de markt vaak ‘massaproducten leveren die niet uitblinken in flexibiliteit’. Hij illustreert het met een voorbeeld: “De warmtepompen van de vorige fabrikant waar ik meewerkte, werken alleen met een eigen thermostaat van hetzelfde merk. Zo’n ‘gesloten systeem’ kom je bij de meeste fabrikanten tegen. Bij  Weheat is daar geen sprake van; ik kan gewoon in overleg met de klant bepalen wat de beste optie is, onafhankelijk van het merk thermostaat.”

Tot slot komt Van Dijk nog even terug op de projecten in Waspik en Sint-Michielsgestel. “Na de oplevering belde Weheat me om te vragen waar ik tegenaan was gelopen, wat het resultaat was en of er wellicht verbeterpunten waren. Weheat denkt echt met je mee en neemt input heel serieus, zodat zowel de producten als de service richting de installateur kunnen worden geoptimaliseerd. Voor mij als installateur werkt dat heel motiverend.”  

Een ander punt dat Van Dijk daarbij benoemt, is dat andere partijen in de markt vaak ‘massaproducten leveren die niet uitblinken in flexibiliteit’. Hij illustreert het met een voorbeeld: “De warmtepompen van de vorige fabrikant waar ik meewerkte, werken alleen met een eigen thermostaat van hetzelfde merk. Zo’n ‘gesloten systeem’ kom je bij de meeste fabrikanten tegen. Bij  Weheat is daar geen sprake van; ik kan gewoon in overleg met de klant bepalen wat de beste optie is, onafhankelijk van het merk thermostaat.”

Tot slot komt Van Dijk nog even terug op de projecten in Waspik en Sint-Michielsgestel. “Na de oplevering belde Weheat me om te vragen waar ik tegenaan was gelopen, wat het resultaat was en of er wellicht verbeterpunten waren. Weheat denkt echt met je mee en neemt input heel serieus, zodat zowel de producten als de service richting de installateur kunnen worden geoptimaliseerd. Voor mij als installateur werkt dat heel motiverend.”  

Een ander punt dat Van Dijk daarbij benoemt, is dat andere partijen in de markt vaak ‘massaproducten leveren die niet uitblinken in flexibiliteit’. Hij illustreert het met een voorbeeld: “De warmtepompen van de vorige fabrikant waar ik meewerkte, werken alleen met een eigen thermostaat van hetzelfde merk. Zo’n ‘gesloten systeem’ kom je bij de meeste fabrikanten tegen. Bij  Weheat is daar geen sprake van; ik kan gewoon in overleg met de klant bepalen wat de beste optie is, onafhankelijk van het merk thermostaat.”

Tot slot komt Van Dijk nog even terug op de projecten in Waspik en Sint-Michielsgestel. “Na de oplevering belde Weheat me om te vragen waar ik tegenaan was gelopen, wat het resultaat was en of er wellicht verbeterpunten waren. Weheat denkt echt met je mee en neemt input heel serieus, zodat zowel de producten als de service richting de installateur kunnen worden geoptimaliseerd. Voor mij als installateur werkt dat heel motiverend.”  

In de woningen in Waspik en Sint-Michielsgestel is een controlbox en een boilervat van 200 liter van Weheat geplaatst. Een buffervat is bij deze projecten niet nodig; ook zonder die toevoeging gaat hier altijd meer dan voldoende flow door de vloerverwarming. Over de boilervaten van Weheat is Van Dijk overigens ook goed te spreken.

“Omdat ze in het zwart zijn uitgevoerd, ogen ze chiquer dan de standaard witte vaten”, vertelt hij. Daar komt bij dat ze door het gebruikte materiaal een stuk lichter zijn en ze zijn voorzien van handvatten. Als je zo’n vat naar boven moet tillen, scheelt het nogal of het 80 kilo weegt, of - zoals het boilervat van Weheat -47 kilo.” Dat de Weheat boilervaten niet van gewoon staal zijn gemaakt, zoals sommige andere modellen op de markt, maar van lichter RVS brengt nog eenvoordeel met zich mee. “Daarmee wordt voorkomen dat het CV-water na een paar jaar roest-bruin wordt en er kleine deeltjes in zitten die slijtage veroorzaken.”

In de woningen in Waspik en Sint-Michielsgestel is een controlbox en een boilervat van 200 liter van Weheat geplaatst. Een buffervat is bij deze projecten niet nodig; ook zonder die toevoeging gaat hier altijd meer dan voldoende flow door de vloerverwarming. Over de boilervaten van Weheat is Van Dijk overigens ook goed te spreken.

“Omdat ze in het zwart zijn uitgevoerd, ogen ze chiquer dan de standaard witte vaten”, vertelt hij. Daar komt bij dat ze door het gebruikte materiaal een stuk lichter zijn en ze zijn voorzien van handvatten. Als je zo’n vat naar boven moet tillen, scheelt het nogal of het 80 kilo weegt, of - zoals het boilervat van Weheat -47 kilo.” Dat de Weheat boilervaten niet van gewoon staal zijn gemaakt, zoals sommige andere modellen op de markt, maar van lichter RVS brengt nog eenvoordeel met zich mee. “Daarmee wordt voorkomen dat het CV-water na een paar jaar roest-bruin wordt en er kleine deeltjes in zitten die slijtage veroorzaken.”

Updates en Advies

Lees alle blogs

Updates en Advies

Lees alle blogs
Bedankt voor je bericht. We komen zo snel mogelijk bij je terug.
Oeps, er is iets misgegaan, probeer het nogmaals.

Nieuwsgierig geworden?

Wil je weten hoe Weheat warmtepompen jouw installaties kunnen vereenvoudigen en verbeteren? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.

Gratis
adviesgesprek

Wil je weten welke warmtepomp het beste bij jouw situatie past? Onze ervaren installateurs staan klaar om je te voorzien van passend advies in een persoonlijk gesprek.